| Startuj z nami | Dodaj do ulubionych | Księga gości | Forum dyskusyjne | Chat | Newsletter | Powiadom znajomego | Poczta | Facebook |
Polski English Deutsch
Ustka On-line Miejski Portal Internetowy Ustka On-line Miejski Portal Internetowy Ustka On-line Miejski Portal Internetowy Ustka On-line Miejski Portal Internetowy Ustka On-line Miejski Portal Internetowy Ustka On-line Miejski Portal Internetowy Ustka On-line Miejski Portal Internetowy Ustka On-line Miejski Portal Internetowy Ustka On-line Miejski Portal Internetowy
- | - Katalog firm usteckich | Przetargi | Szukam/dam prace | Ogłoszenia | Pogoda | Hejnał Ustecki | Herb Ustki | Społeczność Lokalna - | -
- | - Klimat | Kalendarz | Ustka w liczbach | Miasta partnerskie Ustki | Plan miasta Ustki | Bezpieczna Ustka | Bezrobocie w Ustce - | -


Przegląd prasy / Ustka wybiera strategię rozwoju swojej marki. Miasto kojarzone jest z kotem

18.06.2009 r., Ustka

Pięć koncepcji promocji proponuje Ustce firma doradcza 2BA z Dolnego Śląska. Ustecki Urząd Miejski zlecił jej opracowanie strategii rozwoju marki miasta. We wtorek urzędnicy dowiedzieli się m.in., że Ustka kojarzona jest z kotem.

Zdjęcie kota jako personifikacji Ustki było elementem prezentacji zaprezentowanej przedwczoraj przez Leszka i Agnieszkę Nowaków z 2BA. Pokazali efekty swojej dotychczasowej pracy, w tym między innymi konsultacji z turystami kurortu i mieszkańcami miasta oraz z osobami wchodzącymi w skład wytypowanej przez nich, tak zwanej grupy kluczowej, czyli m.in. najważniejszych urzędników z ratusza i miejscowych przedsiębiorców.

To właśnie w czasie badania ankietowanych zadawano im m.in. pytanie, z jakim zwierzęciem kojarzy się Ustka oraz z jakim człowiekiem.

- Kot jest miły, ma wdzięk, ale zarazem jest drapieżny i Ustka też chce taka być - interpretowała wynik testu Agnieszka Nowak.

W teście na skojarzenie z człowiekiem większość ankietowanych określiła Ustkę jako 30-letnią atrakcyjną kobietę, mężatkę, jeżdżącą używanym volkswagenem passatem wyposażonym w liczne chromowane dodatki.

Na podstawie odpowiedzi z ankiet i własnych badań dolnośląscy marketingowcy zaproponowali wstępnie do wyboru pięć dróg rozwoju marki Ustki.

Pierwsza to postawienie na retro - eksponowanie uroków starej zabudowy kurortu i jego długiej tradycji. Druga, zatytułowana "Dwa oblicza” zakłada dualizm.

- Macie na przykład dwie plaże. Wschodnią, na której są imprezy i zachodnią, spokojną, dziką. Macie też dwa typy zabudowy: starą rybacką i nowocześniejszą - tłumaczyła Nowak.

Trzecia koncepcja opatrzona została przez marketingowców tytułem "Światło i śpiew Bałtyku”. Opiera się na nawiązaniu do herbowej syrenki usteckiej, produkcji gadżetów syrenkowych itp. Bursztynowa enklawa to z kolei eksponowanie uzdrowiskowych walorów Ustki, a piąta, nazwana przez speców z 2BA "sportową atmosferą” ma polegać na postawieniu przez kurort na aktywny wypoczynek, sporty wodne, turystykę rowerową itp.

Agnieszka Nowak: - Od was zależy, którą z tych dróg wybierzecie. Pamiętajcie, że musicie być konsekwentni.

W prezentacji uczestniczyła tylko garstka ustczan. Ale nawet w takiej niewielkiej grupie zdania były podzielone. Wyłoniły się trzy opcje: za koncepcją "retro”, za "dwoma obliczami” i za "aktywną atmosferą”. - Będą kolejne spotkania, na pewno coś wybierzemy - uspokaja Jacek Cegła, rzecznik usteckiego ratusza.

Strategia rozwoju marki ma być wybrana do końca roku. Firma 2BA wcześniej tworzyła podobne koncepcje marketingowe m.in. dla Sopotu, Szklarskiej Poręby i Świdnicy. Jak się dowiedzieliśmy, Ustkę za opracowanie strategii marki firma skasuje na około 25 tys. złotych.

Nasz komentarz
Ten marketing...

Słuchając prezentacji o wariantach strategii dla Ustki, miałem odczucie, że słucham rzeczy oczywistych. Problem w tym, że teraz spece od marketingu każą między tymi oczywistościami wybierać. Domyślam się, jaki będzie efekt. Po konsultacjach stworzą szóstą koncepcję, zatytułowaną "pięć oblicz”, w której znajdą się elementy wszystkich wcześniejszych.

Tekst: Marcin Barnowski
Źródło: www.gp24.pl